Tuesday, February 9, 2010

ေဒါသကင္းေရး (၁၀) ခ်က္ေဆး

ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မလြယ္ကူ ပါဘူး…!!!
ဒါေပမဲ့ ေဒါသ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ အကိ်ဳးရိွမဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ေတြေတာ့ ရိွပါတယ္…။

တေယာက္ေယာက္က သင့္ကို ကားလမ္းေၾကာင္း ပိတ္လိုက္တဲ့ အခါ သင့္ကိုယ္သင္ ေဒါသ ထြက္တာ ခံစား ဖူးပါသလား?

သင့္သားသမီးက သင္ခိုင္းတ့ဲ အတိုင္း လုပ္မေပးခဲ့ရင္ ေတြးေတြးၿပီး ေဒါသ ေပါက္ကဲြ ဖူးပါသလား?

ေဒါသ ဆိုတာ ပံုမွန္ ျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ တခုပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အေကာင္းျမင္ၿပီး တိုးတက္မႈ ျဖစ္ေစတဲ့ နည္းလမ္းကို ဘယ္လို သိႏိုင္ပါ့မလဲ?

ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မရိွတဲ့ ေဒါသဟာ ဆိုးရြားတဲ့ စိတ္ခံစားမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ့္ရဲ႔ မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခား တစိမ္းေတြ နဲ႕ ေဒါသျဖစ္စရာ တခုခု ျဖစ္လာရင္ ေဒါသ ကင္းေ၀းေရး အတြက္ လုပ္ရမဲ့ ပင္ကိုယ္ စြမ္းရည္ကို အသံုးခ်ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဆိုတာ သိဖို႔ လိုပါတယ္။

ေဒါသကင္းေရး ၁၀ ခ်က္ေဆးဟာ သင့္ရဲ ႔ ေဒါသေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ကူညီႏိုင္မဲ့ နည္းလမ္း အျဖစ္ အသံုးျပဳဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ပါတယ္။

(၁) ေခတၱခဏ အခ်ိန္ယူ တတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။
သင့္ရဲ႔ ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ တဘက္သားကို ခြန္းတံု႔ မျပန္ခင္ ၁ ကေန ၁၀ အထိ လက္ခ်ဳိး ေရတြက္ လိုက္ပါ။

(၂) ကာလေလး တခု လုပ္တတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။
ခံျပင္းစရာေတြကို သက္သာခြင့္ ရတဲ့အထိ ေဒါသကို တေအာင့္ေလာက္ ထိန္းလိုက္ပါ။

(၃) စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ လုပ္ၿပီး သင့္ရဲ႔ ေဒါသကို ရင္ဖြင့္ ေျပာျပတတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္တဲ့ နည္းကို မသံုးပဲ သင့္ရဲ႔ ခံျပင္းမႈ၊ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မႈကို ထုတ္ေဖၚ ေျပာျပဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈဟာ အေျခအေနကို ပိုလို႔ ဆိုးရြားေစႏိုင္ပါတယ္။

(၄) ေလ့က်င့္ခန္း တခုခု လုပ္လိုက္ပါ။ ကာယ လႈပ္ရွားမႈ လုပ္တာဟာ သင့္ရဲ႔စိတ္လႈပ္ရွားမႈေတြ အတြက္ ထြက္ေပါက္ တခု ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဒါသ ေပါက္ကဲြ လုဆဲဆဲ အခ်ိန္မွာ လုပ္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အျပင္ထြက္ၿပီး ခပ္သြက္သြက္ လမ္းေလွ်ာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေျပးလိုက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရကူးလိုက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အေလးမလိုက္ပါ။

(၅) တခုခု မေျပာခင္ အေသအခ်ာ စဥ္းစားလိုက္ပါ။ မစဥ္းစားမိပဲ ေျပာမိမယ္ ဆိုရင္္ ၀မ္းနည္း စိတ္ထိခိုက္ လာၿပီး ရန္မ်ားဖို႔ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သင္ေျပာခ်င္တာကို လက္ေရးနဲ႔ ေရးခ်လိုက္ပါ။ ဒီလို လုပ္လိုက္တာနဲ႔ ျပႆနာေတြကို ၿပီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ၿပီး ေဒါသ ထြက္တဲ့အခါ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းတဲ့ လြယ္ကူတဲ့ နည္းလမ္း တခု ျဖစ္မွာပါ။

(၆) ျပႆနာေတြကို ခဲြျခမ္း စိတ္ျဖာလိုက္ပါ။ သင့္စိတ္ကို ကေယာက္ကယက္ လုပ္တဲ့အေပၚ အာရံု စိုက္မဲ့ အစား၊ အဓိက ျပႆနာကို ေျဖရွင္း ဆံုးျဖတ္ဖို႔ ေဒါသ ထြက္ေအာင္ လုပ္တဲ့ သူနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

(၇) ျပႆနာကို ထုတ္ေဖၚတဲ့ အခါ `က်ေတာ္၊ က်မ´ ဆိုၿပီး သံုးႏႈန္း ေျပာဆိုပါ။ ဒီလို သံုးႏႈန္း ေျပာဆို လိုက္တာနဲ႔ ေ၀ဖန္တာတို႔၊ အျပစ္တင္တာတို႔ ကို ေရွာင္ၾကဥ္ ႏိုင္မွာပါ။ သူတပါးကို ေဒါသ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္္တာ၊ ဒါမွမဟုတ္ မေက်မခ်မ္းေအာင္ လုပ္္တာ ေတြကို ေရွာင္ရွား ႏိုင္မွာပါ။ စိုးရိမ္ ပူပန္မႈ၊ အားၿပိဳင္မႈေတြ မရိွလာ ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဥပမာ… ` က်ေတာ့ အိမ္အလုပ္ေတြကို ခင္ဗ်ား တကယ္ကူညီ သင့္တယ္ဗ်ာ´ လို႔ ေျပာမဲ့အစား ` က်ေတာ္ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးဗ်ာ.. ဒီညေန က်ေတာ့ အိမ္အလုပ္ေတြကို ခင္ဗ်ား ကူညီေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး´ လို႔ ေျပာလိုက္တာမ်ိဳးေပါ့။

(၈) သ၀န္တို၊ မနာလိုတာေတြ မလုပ္ဖို႔ပါ။
တကယ္လို႔ သူတပါးကို ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ရင္ ႏွစ္ဦးစလံုး အတြက္ အဆင္ေျပမွာပါ။ သင္လိုခ်င္တဲ့ အတိုင္း လူတိုင္းကို အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္ဆံဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ သဘာ၀ မက်ပါဘူး။

(၉) စိတ္ဖိစီးမႈ ကို ရယ္စရာ ဟာသလုပ္ၿပီး ေခ်ျဖတ္ ပစ္လိုက္ပါ။ ရယ္စရာ လုပ္ပစ္ လိုက္ျခင္းဟာ စိတ္ပင္ပန္း ညစ္ႏြမ္းမႈကို ပ်ံ႔ႏွ႔ံေအာင္ လုပ္လိုက္ သလိုပါပဲ။ ေစာင္းခ်ိတ္တဲ့ စကား ေထ့လံုး ေင့ါလံုးေတြ မေျပာမိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလို ေျပာလိုက္မိတဲ့ အတြက္ ခံစားခ်က္ေတြ ကို နာက်င္ေစ ႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရာခပ္သိမ္း ကို ပိုဆိုးရြား ေစႏိုင္ပါတယ္။

(၁၀) အပန္းေျဖ အနားယူတဲ့ အလုပ္ ကို ေလ့က်င့္ပါ။ အနားယူဖို႔ နဲ႔ စိတ္ဖိစီးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း ဟာ သင့္ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ ေပးႏိုင္ပါ လိမ့္မယ္။ အသက္ရွဴ ေလ့က်င့္ခန္းကို မ်ားမ်ား ေလ့က်င့္ပါ။ အနားယူတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ေတြးၾကည့္ ၾကည့္ပါ။ ညင္သာတဲ့ စကားလံုးေတြ ကို ထပ္တလဲလဲ ေတြးၾကည့္ပါ။ ဥပမာ… သက္သက္ သာသာ ေနပါ။ ေဒါသကို ေလွ်ာ့ဖို႔ တျခား ခိုင္မာတဲ့ နည္းလမ္း ေတြကေတာ့ သီခ်င္း နားေထာင္ပါ။ စာမ်ားမ်ား ေရးပါ။ ေယာက က်င့္ပါ။

လူတိုင္းနီးပါးေတာ့ ေဒါသ ျဖစ္ဖူး ၾကမွာပါ။ က်မလည္း ေဒါသ ထြက္လာရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားခဲ့ဖူးတယ္..။ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ဖို႔ ဘာလုပ္ရမလဲေပါ့..။ ေဒါသကို ေပါက္ကဲြ ထြက္လိုက္ရင္ပဲ စိတ္ခ်မ္းသာ သလိုလို၊ ေဒါသကို ၿမိဳသိပ္ လိုက္တာက ေကာင္းသလိုလို၊ ပင္လယ္ ကမ္းေျခသြားၿပီး ေအာ္ဟစ္ လိုက္ရင္ပဲ ေဒါသ ေျပသြားသလိုလို၊ ေတာင္ထိပ္ေပၚ တက္ၿပီး ေအာ္ရင္ပဲ ရင္ထဲမွာ ေပါ့သြားသလိုလို...အဲလို သလိုလို ေတြၾကားထဲမွာ ဒီနည္းလမ္းေလးကို သံုးၾကည့္ရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္ေနာ္...။ ဒီစာေလးကို ဖတ္ၿပီး ေဒါသထြက္တဲ့သူေတြ အနည္းဆံုးေတာ့ ၿပံဳးမိသြားမယ္ လို႔ ထင္ပါတယ္....။ ဟုတ္လား မဟုတ္လား စမ္းၾကည့္ ရေအာင္ေနာ္...။
www.funzug.com မွ ဘာသာျပန္သည္။

5 comments:

ဒ႑ာရီ said...

သဒၶါေရ.... ဒီအခ်က္ (၁၀) ခ်က္ထဲက အားလံုး မဟုတ္ေတာင္ တ၀က္ေလာက္ လိုက္လုပ္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းမယ္ေနာ္။ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အင္အား သိပ္မရွိေသးဘူး။ း)
ၾကိဳးစားၾကည့္အံုးမယ္ .. ။ မွ်ေ၀ေပးတာေလးကို ေက်ဇူး..။

ခင္မင္ေလးစားလွ်က္

may16 said...

ေျပာတာေတာ့လြယ္တယ္ အလုပ္ခက္သလိုပဲ ဒါေပမယ့္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၾကိဳးစားပါ့မယ္
ေဖာ္ျပေပးတာ ေက်းဇူးပါ

ေခ်ာ (အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

သဒၶါေရ
ဖတ္ျပီးျပံဳးယံုတင္မဟုတ္ပါဘူး. အသံထြက္ေအာင္ ရယ္သြားပါတယ္.. ကိုယ္ကလဲ ေဒါသၾကီးတဲ႕ သူထဲမွာ ပါတာကိုး..
ေဒါသကို အလွ်င္စလို မထြက္ျဖစ္ေအာင္ေတာ႕ ၾကိဳးစားေနပါတယ္.. ေဒါသဆိုတာ အမွားေတြျဖစ္ေအာင္ အားေပးတဲ႕အရာဘဲ မဟုတ္လား..
ေ၀မွ်ေပးတာ ေက်းဇူးေနာ္..

အင္ၾကင္းသန္႕ said...

သဒၵါေရ...
ကုိယ္က ေဒါသၾကီးတတ္တဲ့သူဆုိေတာ့ ဒီပုိစ့္ေလးက ကုိယ့္ကုိ အက်ိဳးမ်ားေစတယ္...

မွ်ေ၀ေပးလုိ႕ေက်းဇူးသဒၵါ

ခင္တဲ့
အင္ၾကင္း

~ဏီလင္းညိဳ~ said...

သဒၵါေရ...
ကိုဏီလင္းကေတာ့ positive thinking နဲ႔ေတာ့လွည့္ေတြးတတ္တယ္...။ သူလည္းေလေလာကီသားေပမို႔ဆိုတဲ့ အေတြးေလးေရာေပါ့...။ ၿပီးေတာ့ အရမ္းေဒါသထြက္စရာႀကံဳလာၿပီဆို လူ႐ွင္းတဲ့တစ္ေနရာကို အျမန္ဆံုးေ႐ွာင္ထြက္ၿပီး ခဏေလာက္တစ္ေယာက္ထဲေနပစ္လိုက္တယ္ေလ...။
ဒီပို႔စ္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးဗ်ာ...။
ခင္မင္တဲ့
ဏီလင္းညိဳ